6 Mart 2023 Pazartesi

OOP | Referans Türlü Değişkenler

Object Oriented Programming (OOP)

Özellikleri:
🔸Bir programlama yaklaşımıdır.
🔸Yazılım geliştirme süreçlerini oldukça kısaltan ve sistematikleştiren bir tekniktir.
🔸Gerçek hayatı programlama için simüle eden nesneleri baz alır. 
🔸Gerçek bir sistem, nesnel parçalara ayrılır ve bu parçalar(nesneler) arasında ilişkiler kurulur. 
🔸Nesneler referans türlü değerlerdir. Nesneleri tutan değişkenler de referans türlüdür.
🔸Nesneler kendi aralarında haberleşir. 

Nesnenin Anatomisi

🔹Nesne tabanlı programlamada en küçük esas parça nesnedir. 
🔹Tüm nesneler bir class modellemesi örneğidir. 
🔹Nesneler veri tutabilecekleri alanlar (field) barındırırlar. 
🔹Nesne içindeki field'lardaki değerlerin işlenebilmesi için fonksiyonlar kullanılır. 

Nesne Modellemesi

🔸Nesnelerin oluşturulabilmesi için öncelikle modellenmesi gerekir, bu da class ile gerçekleştirilir. Çok sayıda araba üreteceğimizi düşünelim. Bir class içerisinde tüm arabalarda olabilecek ortak nitelikleri tanımlayarak nesne modeli oluşturur, daha sonra bu model üzerinden istediğimiz verileri (marka, model, renk vb.) kullanarak farklı nesneler üretebiliriz.


Referans Türlü Değişkenler/Değerler

Yaş, göz rengi, saç rengi gibi nitelikler bir değer iken bu niteliklere sahip insan bir nesnedir. Değerler/değişkenler/referanslar Stack, nesneler ise Heap'te tutulur.


Kod yazarken Stack'teki değişkenlere adları üzerinden direkt erişim sağlayabiliyoruz. Örneğin a değişkenine 5 değeri atadıysak artık a yazdığımızda 5 gelir. Peki Heap'teki nesnelere erişim nasıl sağlanır?
Normal şartlarda Heap'e direkt olarak erişemeyiz. Ancak Stack'te Heap'teki nesneleri işaret eden referanslar tanımlayarak erişebiliriz. Sonuç olarak nesne/class'lar, uzaktaki bir nesneye referans göstererek erişmemizi sağladıkları için referans türlü değerlerdir.
🕯

0 yorum:

Yorum Gönder